وب 3 چيست ؟ آشنايي با آن

سه شنبه 24 اسفند 1400
9:55
شلفین

وب 3 چيست ؟ آشنايي با آن

فناوري وب 3 نسل جديد اينترنت است که نسبت به وب نسخه 2 تغييرات چشمگيري داشته است. ارائه يک تعريف واحد براي وب 3 کار آساني نيست؛ زيرا اين فناوري هنوز به فاز اجرا نرسيده است. به طور خلاصه مي‌توان اين فناوري را جديدترين شکل اينترنت دانست.

اين فناوري به شکل مجموعه‌اي از استانداردها است که در فضاي وب نيز پياده سازي شده است. در نسل اول وب به مفهومي به نام تعامل پرداخته نشده بود؛ اما نسل دوم با معرفي برخي از شبکه‌هاي اجتماعي نيز تحول عظيمي به راه انداخت.

درست زماني که تمامي مردم در اين فکر بودند که همه چيز به اوج خود رسيده است؛ نسل سوم وب يا همان وب 3 از راه رسيد.

از آن جايي که مفهوم وب 3 براي افراد زيادي ناشناخته است؛ در اين بخش از ايران متا به معرفي آن پرداخته‌ايم.

وب 3، آينده اينترنت

s10_9tdu.png

با نگاهي به تاريخچه اينترنت به اين موضوع مي‌رسيم که اينترنت، به سمت هوشمندتر شدن در حال حرکت است. در ابتدا نيز داده‌ها به صورت ايستا در اختيار کاربران قرار مي‌گرفت. پس از گذشت مدت زمان کوتاهي، کاربران توانستند با آن داده‌ها به صورت پويا در تعامل باشند. در حال حاضر تمام اين داده‌ها توسط الگوريتم‌ها براي آشنايي با وب نيز استفاده مي‌شود. با استفاده از وب 3 انسان و کسب و کارها همگي مي‌توانند اطلاعات و کار خود را بدون واسطه با شرکاي خود در هر جاي دنيا تبادل کنند. انقلاب مهمي که توسط وب 3 شکل گرفته است؛ اين است که براي همکاري در سطح جهاني به حداقل اعتماد نياز است. اين فناوري حرکتي جديد به سوي اعتماد غيرمستقيم را آغاز کرده است. پرداخت‌هاي لحظه‌اي با گردش اطلاعات و انتقال مطمئن آن از ديگر ويژگي‌هاي آن محسوب مي‌شود.

در مجموع وب 3 آمده است که دنياي غيرمتمرکز با حذف واسطه را بسازد؛ به طوري که بلاک چين قرار است تمامي ابعاد زندگي ما را تحت تاثير دهد.

مزاياي وب 3

با توجه به اين موضوع که بسيار زود است که در خصوص مزايا و معايب وب 3 با قاطعيت صحبت کنيم در ادامه به برخي از ويژگي‌هاي بارز آن اشاره مي‌کنيم.

حفظ مالکيت اطلاعات کاربران: درواقع کنترل کامل اطلاعات نيز در اختيار خود کاربر قرار دارد و مطابق با صلاح ديد خود مي‌تواند آن‌ها را اشتراک گذاري کند.

غيرمتمرکز بودن :با حذف نهادهاي کنترل کننده اطلاعات کاربران و يا سانسور آن‌ها وجود نخواهد داشت.

اجراي برنامه‌ها بر روي تمام دستگاه‌ها: در حال حاضر بسياري از برنامه‌ها قابليت اجرا بر روي تمام سيستم‌ عامل‌ها را ندارند؛ وب 3 اين امکان را فراهم مي‌کند تا بدون توجه به نوع دستگاه قابليت اجراي سخت افزارهاي مختلف را داشته باشد.

رفع نياز کاربران: با اتصال محصولات بيشتر به اينترنت، مجموعه بزرگي از داده‌ها جمع‌آوري مي‌شوند. با جمع‌آوري آن، اطلاعات دقيق‌تري براي رفع نياز کابران فراهم مي‌شود.

اينترنت نسل سوم و بلاک چين

برخي از افراد به اشتباه بلاک چين را پلتفرمي براي انتقال ارزهاي ديجيال مي‌دانند. اين درحالي است که بلاک چين يکي از تکنولوژي‌هاي موجود براي وب غيرمتمرکز است. با توجه به ويژگي‌هاي مختلف بلاک چين، اين شبکه بهترين بستر براي تبادل اطلاعات به شکل همتا به همتا نيز است.

در آخر بايد به اين موضوع اشاره داشت که درست است وب 3 به ارتقا و تکامل نرسيده است؛ اما تا اين لحظه عملکرد خوبي را به نمايش گذاشته است.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.


برچسب ها: وب , 3 , چیست , ؟ , آشنایی , با , آن ,
[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پيکربندي DVR کاملا اصولي

شنبه 21 اسفند 1400
18:31
شلفین

پيکربندي DVR کاملا اصولي

مرکز کنترل دوربين‌هاي مداربسته يا همان DVR يا NVR به‌عنوان قلب تپنده براي سامانه نظارت تصويري به شمار مي‌آيند. انتخاب يک دستگاه و محصول همگون با دوربين‌ها که متناسب با نيازتان باشد مي‌تواند مزاياي بسياري را براي شما فراهم نمايد و برعکس آن نيز صادق است اگر محصول مناسبي را انتخاب ننماييد، دوربين‌هاي شما با مرکز کنترل ارتباط برقرار نمي‌نمايند و سامانه نظارت تصويري براي شما بدون کاربرد خواهد شد.

اگر شما خواهان خريد سامانه نظارت تصويري به همراه دوربين‌هاي آن هستيد و نياز است که DVR يا NVR را به همراه آن داشته باشيد بايد پارامترهاي متعددي را در نظر بگيريد.

نصب دوربين‌هاي نظارت تصويري و در نظرگيري امکانات آن در کنار بررسي نيازهاي امنيتي شما مي‌تواند بالاترين سطح امنيتي را براي شما به ارمغان آورد. برخي از زمان‌ها بعضي از افراد خودشان تمايل به نصب سامانه نظارت تصويري دارند و مي‌خواهند پيکربندي DVR يا NVR را انجام دهند. اشتباهات متداولي در اين زمينه وجود دارد که در اين مقاله به آن اشاره خواهيم کرد.

بودجه کلي :

در گام اول بايد بودجه خود را، متناسب با نياز خود تأمين نماييد. در هنگام خريد يک سامانه نظارت تصويري بايد مشخصات فني دستگاه‌ها را با دقت بررسي نماييد. مطمئناً دستگاهي که دويست دلار است داراي مزايا و پارامترهاي پيشرفته‌تر از دستگاهي است که فقط پنجاه دلار قيمت دارد.

در گام بعد نياز است که مشخصه‌هاي دستگاه‌هاي مديريت تصاوير DVR و NVR را کاملاً آناليز نماييد.

به خاطر داشته باشيد که دستگاه‌ها و سامانه‌هاي ارزان‌قيمتي در بازار نظارت تصويري وجود دارد که حتي نمي‌توانند حداقل نيازها نظير حساسيت به حرکت را پوشش دهند. براي به حداکثر رسيدن اثربخشي و کارايي سامانه نظارت تصويري بايد با مزاياي پيشرفته هر دستگاه آشنا گرديد. با در نظر گرفتن پارامترهاي پيشرفته و خريد اين نوع محصولات، کارايي سيستم نظارت تصويري شما بهينه خواهد شد.

محل قرارگيري دوربين :

براي آنکه بتوان اثربخشي سامانه نظارت تصويري را بهينه تر نمود، نياز است که محل قرار گيري دوربين تجزيه و تحليل گردد و براي اين مورد نياز است به پرسش‌هاي زير پاسخ داده شود :

  • ميزان تغيير نور در شبانه روز در محدوده مقابل دوربين چقدر است ؟
  • تغييرات نوري در منطقه مذکور در شب به چه ميزان است ؟
  • خواهان مانيتور و نظارت بر چه چيزي هستيم ؟
  • ميزان تحرک و رفت و آمد در اين منطقه چقدر است ؟
  • چقدر نقطه کور در منطقه مقابل دوربين داريد؟
  • کدام لنز براي اين منطقه مناسب تر است ؟
  • آيا نياز است که چند دوربين را براي پوشش نظارتي کامل در اين منطقه در نظر بگيريد ؟
  • براي نظارت بهينه در اين منطقه نياز به نظارت مستقيم داريد و يا ميتوانيد با يک نظارت کلي نياز خود را مرتفع سازيد .

حتما بخوانيد: دوربين مدار بسته

انتخاب بهترين دوربين مداربسته :

در هنگام نصب دوربين، شناسايي نياز خود و اهداف موردنظر جزء مهم‌ترين پارامترها مي‌باشد. اگر در يک دوربين خواهان پلاک خوان هستيد بخش وسيعي از تصوير بايد پلاک را پوشش دهد و به‌ بيان‌ديگر تصاويري که وسعت بالايي را پوشش مي‌دهند و ديد وسيع دارد نمي‌توانند جزئيات را براي شما فراهم نمايند. صد البته رابطه و تناسبي بين رزولوشن تصوير و نوع نياز وجود دارد که براي شناسايي يا احراز هويت تعداد پيکسل‌هاي سوژه مورد نظر را در تصوير اندازه‌گيري نماييد. در استانداردها و مقررات براي احراز هويت و يا تشخيص قوانيني وضع‌شده است که در مقالات بعدي به آن اشاره مي‌کنيم. يکي ديگر از نيازها تشخيص چهره است که براي نصب دوربين در مبادي ورودي بايد دوربين به نحوي نصب گردد تا اين نياز را به‌طور کامل پوشش دهد.

انتخاب لنز مناسب دوربين :

انتخاب لنز دوربين نياز به آگاهي از برخي مفاهيم اوليه دارد تا با آشنايي با قوانين مقدماتي نور بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد البته به کمک شبيه سازها و جداول اين انتخاب براي همگان ساده شده است و ديگر کسي براي انتخاب لنز چالشي ندارد. اما يادتان باشد که بعد از انتخاب محل دوربين گام بعدي تعيين لنز متناسب و متناظر با آن است. براي استفاده از اين شبيه سازها يا جداول و يا نرم افزارهاي محاسبه کننده لنز نياز به داشتن دو پارامتر مهم داريد. ?) فاصله سوژه تا دوربين و ?) وسعت تصوير.

با تعيين اين دو عدد و وارد کردن آن در محاسبه گر لنز، مي توانيد لنز مناسب را انتخاب کنيد.

دوربين روز/شب و مادون قرمز :

براي آنکه بتوانيد در شب تصوير خوب و کاربردي داشته باشيد بايد روي دوربين، LED هاي قرمز نصب‌شده باشد و با نصب آن تصوير شفاف در شب فراهم شود. البته براي آنکه دوربين از طيف مادون‌قرمز بتواند استفاده کند نياز است روي دوربين فيلتر مکانيکي مادون‌قرمز وجود داشته باشد. با آگاهي از اين مورد اگر روي يک دوربين اصطلاح Day/Night درج‌شده باشد مفهوم آن را دارد که اين دوربين مي‌تواند از طيف مادون‌قرمز براي تصويربرداري شب استفاده نمايد. ماژول‌هاي مادون‌قرمز در کنار دوربين از نظر توان روشنايي و ميزان پوشش متفاوت هستند و براي آنکه شما انتخاب مناسبي داشته باشيد بايد از کارشناسان مربوطه سؤال کنيد که اين بخش تا چند متر را مي‌تواند روشن نمايد.

دوربين‌هايي که ماژول مادون‌قرمز روي آن تعبيه‌شده در تاريکي مطلق مي‌توانند تصويربرداري نمايند. شرکت‌هاي مختلف درزمينه تصويربرداري در نور کم فناوري‌هاي نوين عرضه کرده‌اند. براي انتخاب خوب و مناسب شما مي‌توانيد با کارشناسان ما در تماس باشيد .

انتخاب دوربين باسيم / بدون سيم :

امروزه با پيشرفت فناوري شبکه امکان استفاده از دوربين‌هاي بدون سيم فراهم‌شده است، در سامانه هاي قديمي آنالوگ نياز به پياده‌سازي بستر کاملاً اجباري بود اما امروزه مي‌توان از دوربين‌هاي بيسيم نيز استفاده نمود. برخي از شرکت‌هاي توليدکننده، دوربين بي‌سيم را نيز عرضه نموده‌اند.

بيشتر بخوانيد: dvr nvr ليست قيمت کابل شبکه

دوربين‌هاي امنيتي بي‌سيم با اتصال به اينترنت مي‌تواند تصاوير را از راه دور برايتان نمايش دهند و شما قادر به مانيتورينگ قلمرو خود از طريق موبايل باشيد. شبکه‌هاي نظارت تصويري اغلب به‌صورت کابلي پيکربندي مي‌شوند اما گاهي نياز به استفاده کردن از دوربين‌هاي بي‌سيم وجود دارد. پياده‌سازي دوربين‌هاي بي‌سيم نياز به شبکه بي‌سيم نيز دارد که ‌اين عامل سبب اضافه شدن هزينه‌هاي سربار پروژه مي‌شود.

کيفيت تصوير :

بعد از انتخاب لنز، نوع دوربين و رزولوشن، شما بايد پارامتر نسبت سيگنال به نويز دوربين را از کاتالوگ پيدا کنيد. نسبت سيگنال به نويز يا SNR مفهومي است که کيفيت تصوير را مشخص مي‌کند و هر چه اين عدد بزرگ‌تر باشد کيفيت بالاتري خواهيد داشت. تفاوت کيفيت بالاي تصوير و کيفيت بالاي رزولوشن در اين است که کيفيت بالاي تصوير جزئيات شفاف‌تر و بدون نويز را فراهم مي‌کند و انتقال سيگنال سبب تضعيف سيگنال نخواهد شد.

تعداد فريم بر ثانيه :

بسياري از شرکت‌هاي سازنده تجهيزات امنيتي خواهان ذخيره‌سازي و ارسال تصاوير با بالاترين نرخ فريم هستند. اما نرخ فريم بالا سبب مي‌شود ميزان ذخيره‌سازي نيز افزايش يابد و يا نياز به پهناي باند بيشتري داشته باشيد. طراحان در بسياري مناطق از ارسال فريم بالا اجتناب مي‌کنند تا فضاي ذخيره‌سازي کمتري را اشغال نمايند و هزينه پروژه را مضاف ننمايند. بودجه شما و نيازتان عوامل مهمي هستند که پيکربندي نرخ فريم را تعيين مي‌نمايند.

اگر خواهان اطلاعات بيشتري هستيد همين امروز با کارشناسان ما تماس بگيريد و نيازهاي خود را با ايشان در ميان بگذاريد تا اين افراد بهترين انتخاب را به شما پيشنهاد دهند.


برچسب ها: پیکربندی , DVR , کاملا , اصولی ,
[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بررسي سوئيچ شبکه POE

چهارشنبه 18 اسفند 1400
12:24
شلفین

بررسي سوئيچ شبکه POE

سوئيچ هاي شبکه رابط هاي بين تجهيزات شبکه مانند کامپيوتر ها دوربين هاي مدار بسته ، پرينتر ها و … مي باشد .
با پيشرفت تکنولوژي سوئيچ هايي وارد بازار شدند که مي توانند برق را نيز در شبکه انتقال دهند .
در حقيقت سوئيچ شبکه POE هم برق يک دستگاه تحت شبکه
( مانند دوربين مداربسته ) را تامين مي کنند هم ديتا را منتقل مي کنند .
بخاطر داشته باشيد دستگاه مورد نظر بايد قابليت پشتيباني از فن آوري POE را داشته باشد .

مثال

يک دوربين مداربسته تحت شبکه IP با قابليت پشتيباني از POE از دو طريق مي تواند روشن شود .

آداپتور معمولي

در اين حالت يک آداپتور به عنوان منبع تغذيه به دوربين متصل شده و يک کابل شبکه که به سوئيچ متصل است براي جا به جايي ديتا به دوربين متصل مي شود .

سوئيچ POE

در اين حالت تنها يک سيم شبکه از دوربين مداربسته به سوئيچ POE متصل شده و از طريق همان يک کابل هم برق و هم Data تامين ميشود.

چرا از POE استفاده کنيم ؟

? صرفه جويي در هزينه

نياز به سيم کشي برق ندارد و تنها با يک سيم برق و ديتا تامين مي شود و نياز به سيم کشي مختص برق نيز ندارد .

? انعطاف پذيري

بدون اتصال به پريز در هر جايي که شبکه هست مي توانيد دستگاه و تجهيزات POE را قرار دهيد .

? ايمني

تحويل برق POE هوشمند است و باعث از بين رفتن و خرابي هاي ناشي از نوسانات برق نمي شود .

سوئيچ هاي POE توجه بيشتري نسبت به آداپتور ها دارند .

براي ساختماني با ?? دوربين ? سوئيچ POE مي تواند برقش را تامين کند ، در حالي که اگر از آداپتور استفاده کنيد بايد ?? عدد آداپتور استفاده کنيد که در عيب يابي بسيار زمان بر و پر هزينه مي باشد .

? قابليت اطمينان

POE از يک استاندارد جهاني پيروي مي کند و مانند مجموعه ي آداپتور ها نيست و هر جا استاندارد جهاني رعايت شود ، پس قابل اطمينان نيز هست .

حتما بخوانيد: +H.264 چيست؟

دستگاه هايي که از POE استفاده مي کنند

سوئيچ هاي POE کاربرد هاي متفاوتي دارند ولي مهم ترين کاربرد آن ها بر سه بخش نيز تقسيم مي شود .

? دوربين هاي مداربسته تحت شبکه

در حال حاضر دوربين هاي مداربسته ي تحت شبکه بيشترين استفاده از سوئيچ هاي POE را دارا هستند و توصيه مي شود در صورت تهيه دوربين مداربسته تحت شبکه حتما قابليت پشتيباني از POE را داشته باشند .

? تلفن هاي تحت شبکه :

تلفن هاي تحت شبکه مي توانند برقشان را از طريق سوئيچ POE تامين کنند .

? راديو وايرلس ها :

راديو واير لس ها چون در ارتفاع نصب مي شوند براي سهولت اجرا و نصب از POE استفاده مي کنند .

چگونه سيستم موجود را به POE ارتقاع دهيم ؟

ارتقاع دادن به POE کار آسانيست و دو راه حل دارد که عبارت است از :

? سوئيچ POE :

با تعويض سوئيچ معمولي به POE خروجي هاي سوئيچ داراي برق و DATA خواهند بود و در صورتي که تجهيزات POE در سوي ديگر داشته باشيد بدون نياز به آداپتور روشن خواهد شد .

از طريق سوئيچ POE مي تواند قابليت کنترل از راه دور را نيز داشته باشيد و مي توانيد از راه دور برق يک دستگاه ، که با سوئيچ POE روشن شده را خاموش و يا روشن کنيد .

? Injector :

اگر بخواهيد يک خروجي POE داشته باشيد مي توانيد از Injector ها استفاده کنيد . Injector ها داراي ? پورت شبکه و يک پورت برق هستند در سمت ورودي injector برق از طريق آداپتور به درگاه برق دستگاه متصل شده و شبکه از سوئيچ به دستگاه مد نظر ( مثلا دوربين مداربسته ) و از اين پس يک خروجي poe خواهيم داشت .

نتيجه گيري

سوئيچ هاي POE با ضريب اعتماد بالا و برخوردار بودن از استاندارد جهاني انتخابي مناسب براي تامين برق تجهيزات شبکه که از POE پشتيباني مي کنند مي باشد .
توصيه مي شود از سوئيچ هاي POE با برند معتبر استفاده نماييد زيرا در صورتي که از سوئيچ نا معتبر و تقلبي استفاده نماييد امکان دارد دستگاه تغذيه شونده ( مانند دوربين مداربسته ) دچار آسيب شديد شود .

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/hiktejarat0025

https://dud.edu.in/darulifta/?qa=user/hiktejarat0025

https://www.openstreetmap.org/user/hiktejarat0025

https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=hiktejarat0025


[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بيوگرافي ميثم شکري ساز کارآفرين برتر ايران

چهارشنبه 11 اسفند 1400
14:49
شلفین

بيوگرافي ميثم شکري ساز کارآفرين برتر ايران

ميثم شکري ساز (زاده ?? فروردين ???? در اصفهان) کارآفرين، نويسنده، مشاور و مدير عامل ايراني در زمينه هاي مديريت، ارتباطات، بازاريابي و منابع انساني است. وي داراي مدرک دکتري کارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي، MBA از دانشگاه Ashtenbaisse برلين آلمان و فوق ليسانس مديريت از دانشگاه امير کبير تهران است.

زندگينامه، خاطرات:

او در دوران جنگ ايران و عراق در خانواده اي متوسط ??در شهر اصفهان به دنيا آمد. پدرش از نيروي دريايي ارتش ايران و در آن زمان در خليج فارس خدمت مي کرد و با وجود جراحات متعدد، هرگز راضي به ترک منطقه نشد و تا پايان جنگ فعال بود.

شايد روحيه نيرومند پدر براي فداکاري در راه خاک و وطن تا حدودي بر پسرانش تأثير گذاشته است تا اينکه بعداً مردمي مصمم و مصمم براي ايراني آزاد و آباد شدند.

ميثم به دليل کار پدرش تا سن 15 سالگي در پايگاه دريايي بوشهر زندگي کرد. البته تجربه زندگي در بوشهر و فرصت ها و امکاناتي که در اين منطقه وجود داشت، بعدها بر روحيه او تأثيري نگذاشت و از موقعيت جغرافيايي اين اقليم نظرات متفاوتي را استخراج کرد.

در اوايل دهه هشتاد با جراحاتي که پدرش در دوران جنگ متحمل شد، مجبور به بازنشستگي زودهنگام شد و به همين دليل بوشهر را ترک کردند و دوباره در اصفهان زندگي کردند.

با زندگي در اصفهان و با بهترين شرايط براي خانواده، استعداد ذاتي ميثم شکوفا شد و موفقيت هاي شگفت انگيزي در زمينه تحصيل به دست آورد. پس از پايان دوره متوسطه با رتبه ممتاز، در دانشگاه آزاد اسلامي در رشته مهندسي صنايع مشغول به تحصيل شد.

فضاي دانشگاه فرصتي براي بروز استعدادهاي دروني او شد و با مطالعات متعدد او در زمينه هاي کاري و کارآفريني، بستر مناسبي براي «آموزش» شکل گرفت.

همچنين در اثر تلاش و پشتکار بر اساس سه ويژگي مهم استقلال، ريسک پذيري و اعتماد به نفس با نهادهاي آموزشي از جمله جهاد دانشگاهي و موسسات آموزش عالي وارد همکاري شد.

وي در اين مدت تحصيلات خود را ادامه داد و مدرک دکتري خود را در رشته کارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي اخذ کرد. علاوه بر اين، طبق مقرراتي که در آن زمان بين دانشگاه اميرکبير و دانشگاه آشتنبيس در برلين آلمان وجود داشت، مدتي به آلمان سفر کرد تا بتواند يک دوره جداگانه MBA زبان انگليسي را در آن دانشگاه و فارغ التحصيل آن بگذراند. پايان نامه کارشناسي ارشد او مبتني بر جهاني شدن آموزش الکترونيکي بود.

او توانست کتاب هاي زيادي را ترجمه و تاليف کند، از جمله:

ترجمه:

پشت استراتژي چيست؟

شما برنده هستيد

اسرار قدرتمند بازاريابي

روحش شاد

بازاريابي گوريل

محکم بايستيد و با دستان خالي مذاکره کنيد

نويسنده:

بازاريابي مدرن

داستان هاي ناگفته ايده هاي مديريت

بازاريابي و تجارت اسلامي

روابط فردي و سازماني

کتاب‌هايي مانند توهم هوش 1 و 2 از پرفروش‌ترين آثار او هستند و به دوازده زبان زنده دنيا ترجمه شده‌اند.

ميثم شکري ساز در حال حاضر يکي از کارآفرينان و سخنرانان برجسته در ايران است و بيش از ده ها جايزه و افتخار از مراکز علمي و تحقيقاتي کشور دريافت کرده است.


[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کارتن سازي آريا در کرج

سه شنبه 10 اسفند 1400
11:16
شلفین

صنعت کارتن سازي مانند صنايع غذايي، کشاورزي و غيره يکي از صنايع مهم و بزرگ به حساب مي آيد در گذشته به دليل نبود تکنولوژي، کارتن سازهاي کمتري در کشور وجود داشت اما امروزه شرکت هاي توليد کننده کارتن زيادي در کشور ايجاد شده اند و از طرفي در بازار مصرف کننده نيز از اين محصول بسته بندي استقبال زيادي شده است.

کارتن سازي در کرج

کارتن ها يکي از محصولات اصلي صنعت بسته بندي هستند. در دنياي امروز بسياري از توليد کنندگان از کارتن به عنوان يک بسته بندي لوکس و مقاوم براي محصولات خود استفاده مي کنند. کارتن از سه لايه کاغذ ساخته مي شود که دو لايه رويي و زيري آن کاغذ صاف يا کاغذ لاينر است و براي لايه مياني آن از کاغذ کنگره دار يا اصطلاحا کاغذ فلوتينگ استفاده مي شود.

کارتن سازي آريا در کرج

توليد کننده انواع کارتن سه لايه، پنج لايه و دايکاتي همراه با دو رنگ چاپ

مشاهده نمونه‌هاي بيشتر در پيج اينستاگرام.

???????????

https://instagram.com/khrtn.mhr

جاده قديم کرج هشتگرد شهر گلسار خيابان صفا پلاک ??


برچسب ها: کارتن , سازی , آریا , در , کرج ,
[ بازدید : 47 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فايروال سوفوس، مجهز به هوش مصنوعي

پنجشنبه 5 اسفند 1400
0:43
شلفین

فايروال سوفوس، مجهز به هوش مصنوعي

فايروال سوفوس XG ، ترکيبي قدرتمند و مبتکرانه از هوش مصنوعي و سندباکس است که توسط کارشناسان با تجربه شرکت Sophos طراحي و به مرحله اجرا درآمده و دائما در حال به‌روزرساني و افزايش کيفيت خدمات است تا به عنوان يک محصول بي‌رقيب در سطح اول امنيت دنيا قرار گيرد. اين محصول قادر به شناسايي و متوقف کردن انواع تهديدات و بدافزارهاي ناشناخته و هوشمند است و همچنين مي‌تواند نظارت کاملي را بر روي تمامي ترافيک‌هاي مشکوک ورودي و خروجي داشته باشد.

Sophos فايروالي که همانند شما فکر مي‌کند

شرکت Sophos روش جديدي براي مديريت رول‌هاي فايروال و پاليسي‌هاي امنيتي ارائه مي‌کند. در اين روش جديد و منحصر به فرد شما قادر خواهيد بود تا کاربران، نرم افزارها و پاليسي‌هاي شبکه را به طور کامل در يک رول فايروال منعطف و مرکزي مديريت کنيد.

لايسنس اورجينال سوفوس

مديريت از طريق Cloud

Sophos Central يک پلتفرم کامل مديريت از طريق Cloud که به وسيله آن مي‌توانيد تمامي محصولات Sophos از جمله فايروال XG را مديريت کنيد. به وسيله اين محصول تنظيمات روزانه، مانيتورينگ و مديريت ايمني شبکه بسيار آسان مي‌گردد.

با استفاده از Sophos Central شما مي‌توانيد تمام راهکارهاي امنيتي خريد فايروال سوفوس خود را در قالب يک کنسول مديريت کنيد. Intercept X و مابقي ابزارهاي Sophos Suite به راحتي در دسترس شما هستند.

فايروال XG به صورت يک ماشين مجازي پيکربندي شده در Azure Marketplace موجود است و از قالب‌هاي Azure Resource Manager پشتيباني مي‌کند و باعث ساده‌سازي Custom Deployments مي‌شود.

لايسنس سوفوس

فايروال XG بهترين تکنولوژي‌هاي امنيتي را با يک ديگر ادغام کرده و در قالب يک راهکار ارائه مي‌کند، که اين امر باعث مي‌شود تا شما نيازي به نصب و ادغام اين تکنولوژي‌ها با Azure را نداشته باشيد.

فايروال سوفوسXGs به طور کامل با Sophos Server Protection ادغام مي‌گردد تا سيستم مانيتورينگ سلامت، شناسايي لحظه‌اي تهديدات و پاسخ خودکار به رويدادها را در قالب يک کنسول ارائه دهد

. سوفوس، امنيت با بيشترين کارايي

محصولات سخت افزاري XG با قيمت‌هايي متفاوت، کارايي در سطح استانداردهاي صنعتي ارائه مي‌دهند.

نمايندگي سوفوس

طراحي شده براي بهترين عملکرد

تمام مدل‌ها داراي تکنولوژي multi-core اينتل، ميزان RAM کافي و هارد ديسک‌هاي solid-state هستند.

توسعه‌پذير براساس نيازهاي شبکه شما

شرکت Sophos ماژول‌هاي ارتباطي زيادي شامل Wi-Fi، 3G/4G، DSL واتصالات مس يا فيبر را ارائه مي‌دهد.

تجارت پايدار

محصولات Sophos باعث مي‌شود که تجارت شما حتي لحظه‌اي از دسترس خارج نشود.


[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

زرد شدن و خشک شدن درخت گردو

سه شنبه 3 اسفند 1400
8:58
شلفین

کشاورزي و باغداري سختي هاي فراواني دارد، يکي از اين سختي ها احتمال آسيب به درختان ميباشد. شايد با کوچکترين سهل انگاري آسيب هاي جبران ناپذيري به باغ و کسب و کار شخص وارد شود.

زرد شدن و خشک شدن درخت گردو

زرد شدن درختان گردو و خزان آنها مي تواند يکي از نشانه هاي آسيب بسيار جدي در درختان باشد که در زنده ماندن و محصول دهي مي تواند تاثير فوق العاده اي را داشته باشد.

در اين مقاله قصد داريم برخي از دلايل را بررسي کرده و مشکلات و بيماري و کمبودهايي که موجب زرد شدن برگ و درختان مي شود را به شما بازگو کنيم. جهت مطالعه بيشتر ميتواند از اين سايت استفاده کنيد.

استفاده از کود ناکافي در درختان گردو

استفاده از کود در تغذيه درخت بسيار موثر مي باشد و در نهايت مي تواند به بازدهي و کيفيت بسيار کمک کند.بايستي کودي که استفاده مي کنيد بقدر لازم و اندازه کافي و يکدست براي همه قسمت هاي باغ استفاده بشود.

کمبود کود در گياهان و درختان در نهايت مي تواند منجر به زرد شدن و خشک شدن درختان شود.

بروز بيماري و آفات در درخت گردو

بيمار ها يکي از مهم ترين دلايل تغيير رنگ در گياهان و درختان مي باشند و مي توانند در نهايت منجر به از بين رفتن گياه شود.خشکيدگي و زرد شدن مي تواند از بيماري ها باشد.برخي از بيماري ها به ريشه ها و تنه ها حمله کرده و در نهايت منجر به از بين رفتن آنها مي شود.

کمبود آب و ميزان آبياري

کمبود آب مي تواند خشکيدگي ريشه ها و در نهايت شاخه ها را بدنبال داشته باشد از طرفي زياده روي در آبياري و روش نامناسب آب دادن به نهال گردو مثل روش غرقابي مي تواند منجر به از بين رفتن ريشه شود.

سرمازدگي درخت گردو

سرمازدگي در يک درخت گردو موجب مي شود تا آسيب شديدي به درخت و برگ ها وارد شود.به همين دليل بهتر است هميشه نهال گردو مقاوم به سرما را براي کاشت انتخاب کرده و بکاريد.

نکات مهم در جلوگيري از زرد شدن درخت گردو و برگ ها

سعي کنيد حتما از روش آبياري و سمپاشي بدرستي استفاده کنيد.استفاده از کودهاي مناسب بقدر کافي مي تواند به شما در باردهي بيشتر کمک کند.کودها بايد داراي پتاسيم – نيتروژن – آهن – روي – فسفر – منگنز و بر باشد تا بتواند در نهايت در ميزان اين باردهي تاثير فوق العاده اي بگذارد.

استفاده بيش از حد از کودها نيز در نهايت مي تواند منجر به از بين رفتن گياه شود و بهتر است بقدر لازم و کافي مورد استفاده قرار بگيرد.

تغذيه نامناسب مي تواند در کاهش باردهي تاثير بگذارد و در نهايت موجب زرد شدن برگ ها شود اما بايد حتما به ميزان اين کود توجه لازم را داشته باشيد.

درختان گردو مي توانند يکي از پرسودترين و بهترين درختان باشند که گردوهاي درشت و خوش طعمي را به بازار عرضه مي کنند اما اگر به يکسري از فاکتورها توجهات لازم را نداشته باشيد در نهايت مي تواند کاهش باردهي را به شدت مشاهده کنيد.

نتيجه گيري

زرد شدن برگ درخت گردو و يا خشک شدن شاخه ها مي تواند دلايل مختلفي را به همراه داشته باشد.که از آبياري تا کوددهي و سمپاشي و بيماري اشاره هايي را داشتيم.

خريد نهال گردو مناسب که عاري از هرگونه بيماري باشد نيز بسيار مهم است مي توانيد نهالي را خريداري نماييد که داراي کارت بهداشت و سلامت بوده و خريد خود را با خيالي آسوده به ثبت برسانيد.

جهت خريد نهال اينجا کليک کنيد تا با کارشناسان نهالستان اکين نهال در ارتباط باشيد.


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ايمپلنت فوري تجريش

شنبه 30 بهمن 1400
23:42
شلفین

ايمپلنت فوري تجريش

ايمپلنت فوري چيست ؟

ايمپلنت فوري در تجريش در يک روز انجام مي شود و نيازي به مراجعات بيشتر و يا منتظر ماندند براي بهبودي و اتمام پروسه جوش خوردن، سپس نصب تاج دندان نيست. درواقع ايمپلنت دندان پين باريکي است که اغلب از جنس تيتانيوم ساخته شده است که داراي زيست سازگاري بالايي با بدن انسان است. ايمپلنت بايد درون استخوان فک در جاي قبلي ريشه دندان از دست رفته و يا محلي که براي کاشت آن تعيين مي شود قرار داده شود. حدود 3 الي 6 ماه زمان نياز است تا ايمپلنت دندان با استخوان فک به خوبي جوش خورده وحکم ريشه دندان را براي فرد ايفا کند.

v1_x901.jpg

زماني که درون استخوان فک کاشته شود حکم ريشه دندان را اجرا کرده و وظيفه نگهداري تاج دندان را بر عهده مي گيرد. ممکن است اين جوش خوردن ايمپلنت دندان با استخوان فک 3 ماه الي 6 ماه به طول انجامد تا تاج مصنوعي دندان بر روي آن نصب شود. اين روند براي ايمپلنت سنتي يا معمولي به کار مي رود. اما ايمپلنت فوري بر خلاف تصور عموم مردم که 3 الي 6 ماه زمان نياز است تا بتوانند تاج مصنوعي دندان را نصب کنند، همان لحظه که کاشت ايمپلنت انجام مي شود اقدام به نصب تاج مصنوعي دندان مي نمايذ. اين نوع ايمپلنت معمولا براي افرادي مناسب است که نمي خواهند حتي يک روز هم زيبايي دندان خود را از دست بدهند.

البته مهم ترين چيزي که وجود دارد اين است که فرد نيازي به درمان و جراحي هاي پيش تکميلي نداشته باشد. زيرا براي نصب ايمپلنت فوري بايد طول و عرض استخوان مناسب باشد، تراکم و کيفيت استخوان فک مناسب باشد تا بتوان در روز جراحي و کاشت ايمپلنت پروتز مصنوعي موقت براي فرد استفاده نمود. البته به اين نکته دقت داشته باشيد که پروتز مصنوعي که بلافاصله بر روي ايمپلنت قرار داده مي شود موقت است و پروتز دائم زماني بر روي ايمپلنت نصب مي شود که به صورت کامل ايمپلنت با استخوان فک جوش خورده باشد. به دليل استفاده از دو نوع پروتز طبيعي است که قيمت ايمپلنت فوري نسبت به قيمت ايمپلنت معمولي متفاوت و بالاتر باشد. براي کسب اطلاعات بيشتر درباره قيمت ايمپلنت مي توانيد به لينک زير مراجعه کنيد.

قيمت ايمپلنت در شمال تهران

معمولا پروتز موقت را از جنس فلز يا پرسلن نمي سازند و از موادي سبک و پلاستيکي آن را مي سازند تا به پايه ايمپلنت درون استخوان فک فشار زيادي وارد نکند. در صورتي که فشار زيادي به ايمپلنت هنوز جوش نخورده وارد شود ممکن است دچار لقي يا شکست شود و اين مورد باعث عدم موفقيت در کاشت شده کاشت ايمپلنت با شکست روبرو مي شود. و البته تاج موقت از تاج اصلي دنداني که در نهايت بايد بر رويايمپلنت کاشت شده نصب شود کوتاهتر است.

فيلم ايمپلنت دندان

براي نصب تاج مصنوعي دندان در ايمپلنت فوري نيز بايد 3 الي 6 ماه زمان بگذرد تا جوش خوردن ايمپلنت به خوبي انجام شود. در صورتي که بخواهيد از ايمپلنت فوري استفاده نمائيد گير اوليه استخوان فک بايد بين 60 الي 70 نيوتن باشد و اين در حالي است که گير استخواني معمولا بين 25 الي 30 نيوتن است. در صورتي که تراکم استخواني کافي نباشد حتي نمي تواند اين 60 نيوتن فشار را به آن افزود و به همين علت ديگر نمي توان گزينه مناسبي براي ايمپلنت فوري بود.

آشنايي با ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري که در فارسي ترجمه مي شود دو اصطلاح متفاوت در انگليسي دارد.

  • ايمپلنت فوري يا fresh socket يا immediate insertion به کاش ايمپلنتي گفته مي شود که دقيقا همزمان با دندان کشيدن نصب مي شود. يعني ديگر نيازي به سوراخ کردن استنخوان فک نبوده و ايمپلنت درون محلي که براي ريشه دندان بوده است قرار مي گيرد.
  • اصطلاح ديگري وجود دارد که با نام immediate loading شناخته مي شود و درواقع ايمپلنت فوري را معني مي کند. اين اصطلاح بدين منظور استفاده مي شود که پروتز يا تاج دندان مصنوعي بلافاصله بعد از کاشت دندان بر روي ايمپلنت قرار داده مي شود. البته همانطور که گفتيم اين پروتز موقتي است و بعد از جوش خوردن ايمپلنت دندان با استخوان فک بايد پروتز دائم بر روي ايمپلنت قرار داده شود. که از جنس سراميک با بازتاب نور بسيار بالا است تا شباهت دندان طبيعي را تامين کند.

ايمپلنت فوري دندان داراي دو حالت است. حالت fresh socket که در اين صورت کشيدن دندان و کاشت ايمپلنت و نصب پروتز در يک جلسه انجام مي شود. هنگام استفاده از اين روش از پودر استخوان و ممبران براي پر کردن فضايي که بين دندان کشيده خالي است استفاده مي شود. با استفاده از اين مواد ايمپلنت را در جاي خود ثابت نگه ميدارند. البته که استفاده از اين روش براي همه افراد امکان پذير نيست و بايد متخصص تشخيص دهد شما کانديد مناسبي هستيد يا خير؟

ايمپلنت فوري و طول عمر آن

دوام و طول عمر ايمپلنت دندان کاملا به نوع نگهداري و مراقبت شما از دندان بستگي دارد. ايمپلنت مانند دندان معمولي است و نياز به مراقبت دارد تا بتواند مدت زمان بيشتري براي شما بهره وري داشته باشد. معمولا اگر از آن به خوبي مراقبت کنيد حدود 20 سال براي شما عمر مي کندو گاهي تا پايان عمر مي تواند براي بيمار بهره وري داشته باشد. اگر مي خواهيد درباره کاهش درد ايمپلنت بدانيد مي توانيد به لينک زير مراجعه کنيد.

براي کاهش درد ايمپلنت چه بايد کرد؟

البته اينکه در رابطه با ايمپلنت دندان بيان مي کنيم تنها در رابطه با خود ايمپلنت درون استخوان فک است. و ممکن است گاهي پس از گذشت 15 الي 20 سال نياز به تعويض تاج مصنوعي دارد.

مزيت هاي ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري تجريش مانند ايمپلنت فوري در نقاط ديگر ايران مي تواند از مزيت هاي بسيار خوبي بهره ببرد. اين مزيت ها عبارتند از:

  • دريافت نتيجه دل خواه با سرعت و کيفيت بالا
  • بازگشت خطوط طبيعي و کانتور صورت
  • کمتر شدن ميزان لغزش به دليل جوش خوردن مناسب ايمپلنت با استخوان فک
  • کمتر شدن و از بين رفتن حساسيت دندان ها نسبت به سرما و گرما
  • کمتر شدن اختلالات فيزيکي در استخوان فک و بافت اطراف ان
  • کمتر شدن چين و چروک هاي صورت که به دليل از دست دادن بافت استخواني به وجود مي آيند.
  • مدت زمان بهبودي بسيار کوتاه


برچسب ها: ایمپلنت , فوری , تجریش ,
[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترين دوربين هايک ويژن و پرفروش ترين ها

شنبه 23 بهمن 1400
9:35
شلفین

بهترين دوربين هايک ويژن و پرفروش ترين ها

بهترين دوربين هايک ويژن چيست؟ کدام دوربين مداربسته هايک ويژن پرفروش و پرطرفدار بوده است. اين سوالات و مشابه آنها دغدغه مشتريانيست که بعد از کلي تحقيق در انواع برندهاي دوربين مداربسته به برند مطرح و محبوب هايک ويژن رسيده اند. با اين حال نمي دانند از ميان انواع مختلف دوربين مداربسته اي که اين برند توليد مي کند کدام بهترين است. اگر چه تمام توليدات يک کمپاني موفق و معتبر از کيفيت خوب و ويژگي هاي عالي برخوردار است با اين وجود تعدادي از اين محصولات در رتبه هاي بالاتري قرار دارند. براي يافتن پاسخ صحيح اين سوالات بهتر است چند نکته را درنظر بگيريد. در اين مقاله قصد داريم بهترين دوربين مداربسته هايک ويژن و پرفروش ترين آنها را معرفي کنيم..

تعريف بهترين دوربين

عبارت بهترين دوربين هايک ويژن مفهومي کليست و از هر فردي به فرد ديگر معناي متفاوتي خواهد گرفت. حتي اين عبارت از محل به محل ديگر و در هر کاربري نيز پاسخ متفاوتي خواهد داشت. به عنوان مثال براي يک فرد چاق بهترين سايز لباس از XXL به بالا است در مقابل بهترين سايز لباس براي يک فرد لاغر مي تواند اسمال، مديوم و در نهايت لارج باشد. مشاهده مي کنيد پاسخ به سوال “بهترين ساز لباس براي افراد” يک پاسخ مشخص ندارد. مشابه اين مثال تعريف بهترين دوربين نيز مي تواند در دو يا چند بازه کاملاً متفاوت قرار گيرد. با اين مثال ساده در مي يابيد که ممکن است معناي چنين عباراتي هيچ اشتراکي در گروه هاي مختلف، در شرايط متفاوت نداشته باشند ضمن اين که براي هر کدام بهترين” معنا مي شود.

به موضوع دوربين مداربسته و بهترين دوربين هايک ويژن بر مي گرديم. چگونه بهترين دوربين را از اين برند انتخاب کنيم؟ براي سادگي کار در ابتدا هدف از خريد دوربين مداربسته را کاملاً مشخص کنيد. آيا صرفاً يک نظارت کلي براي شما کافيست؟ يا مي خواهيد کنترلي روي صداي محيط نيز داشته باشيد. فضاي تحت نظارت شما چقدر بايد باشد؟ آيا بودجه اي که براي تهيه سيستم نظارت تصويري مدنظر داريد محدوديت دارد يا خير؟ در ادامه بهترين دوربين هايک ويژن را با توجه به کاربري هاي مختلف معرفي مي کنيم.

بهترين دوربين هايک ويژن در هر کاربري

اگر هدف شما از نصب دوربين مداربسته نظارت کلي روي محيط است و جزئيات، چندان اهميتي ندارد دوربين هاي 2 مگاپيکسل هايک ويژن بهترين دوربين هستند. اين دوربين ها با لنز ثابت تصاوير با کيفيت قابل قبولي از فضاي تحت پوشش خود ارائه مي دهند. لنز 2.8 وايدترين تصوير در دوربين هايي با لنز Fixed است. بنابراين در محيطي که شما نياز به زاويه ديد حدود 90 درجه داريد اين نوع دوربين مداربسته بهترين دوربين است. حال اگر نياز به عمق بيشتري از محيط داريد دوربين با زاويه ديد بسته تر تهيه کنيد. به عبارت ديگر مسافت دورتري را مي خواهيد ببينيد، دوربين با لنز 3.6 به بالا انتخاب مناسب تري است. در دوربين هاي مداربسته هر چه عدد لنز عدد بزرگتري باشد زاويه ديد بسته تر و مسافت دورتر واضح تر ديده مي شود.

نقطه اي در محل مورد نظر شما نياز به دوربين با کيفيت بالاست. تا جايي که بتواند از چهره افرادي که از آنجا تردد مي کنند، تصاوير واضح تري ثبت کند. ضمن اينکه نمي خواهيد با کمک زوم انجام شود چرا که در هنگام بزرگنمايي، تصوير برداري بخشي از محيط را از دست مي دهيد. پيشنهاد مي کنيم دوربين با کيفيت تصوير بالاتري را انتخاب کنيد.

دوربين پرفروش محيط هاي خارجي و داخلي

کمپاني Hikvision انواع مختلفي از دوربين ها را براي کاربري هاي مختلف در سطوح بالا و سطوح پايين طراحي و توليد کرده است. دوربين بولت بهترين دوربين هايک ويژن براي محيط هاي بيروني است. با توجه به ساختار اين نوع از دوربين هاي مداربسته به راحتي مي توانيد آنها را در فضاهاي باز و محيط هاي خارجي مورد استفاده قرار دهيد. البته در محيط هاي داخلي نيز امکان نصب اين نوع دوربين ها وجود دارد اما گزينه برتر نيستند. استاندارد IP و IK دوربين مداربسته ميزان مقاومت دوربين در مقابل رطوبت و گردغبار و همچنين ضربه را مشخص مي کند. دوربين هاي مداربسته نصب شده در فضاي بيرون، بيشتر از محيط داخلي در معرض آسيب و آلودگي و در نهايت خرابي قرار مي گيرند. به مقدار اين استاندارد در دوربين انتخابي خود توجه کنيد.

دوربين هاي دام به خاطر شکل ظاهري که دارند و نصب در زير سقف، به دوربين داخلي مشهورند. گر چه اين دوربين ها نيز قابليت نصب در محيط هاي خارجي را دارند اما براي محيط داخلي اولين گزينه اين دوربين ها هستند.

تابش نور در محيط موضوعي است که هر دو نوع دوربين هاي داخلي و خارجي را تحت تاثير قرار مي دهد. به نحوي که تصوير ارائه شده توسط دوربين مداربسته کاملاً سفيد يا سياه و يا ناواضح مي شود. راه حل اين اختلال وجود قابليت هاي اصلاح نور در دوربين هاست. اگر در محيطي هستيد که تضاد نور بالاست و تصوير دوربين نا واضح است، دوربين هاي ضد نور بهترين گزينه از برندهاي Hikvision براي شماست. اين دوربين ها داراي قابليت تصحيح تصوير و ايجاد تعادل در ميزان نور هستند. اين قابليت ها مانند WDR، BLC، HLC و… در شرايط مختلف و کنتراست بالاي نوري، کيفيت تصوير را بهبود مي دهند تا جزئيات قابل رويت باشد.

ضبط صدا در بهترين دوربين هايکويژن

کاربري شما نياز به ضبط صدا دارد، يعني در حين دريافت تصاوير، صداي محيط را نيز مي خواهيد داشته باشيد. بهترين دوربين براي چنين کاربري، دوربين هايي است که يا مجهز به ميکروفن داخلي باشند و يا قابليت نصب ميکروفن در آنها وجود داشته باشد. ذخيره تصاوير در دوربين هاي مداربسته در دستگاه و روي هارد نصب شده در آن انجام مي شود. اگر نياز به ذخيره تصاوير روي دوربين مداربسته داريد نوعي از دوربين هاي هايک ويژن قابليت نصب SD کارت را دارند. بنابراين اين انتخاب مي تواند از بهترين ها براي کاربري و هدف مورد نظر شما باشد.

دوربين گردان هايک ويژن

اگر کاربري شما به گونه ايست که نياز به زوم روي اشياء و سوژه ها داريد از دوربين هاي داراي لنز متغير استفاده کنيد. لنزهاي متغير يا وريفوکال به شما امکان زوم روي اشياء و بخش هايي از تصوير را مي دهد. ميزان زوم در دوربين هاي مداربسته براساس لنزهاي آن تعيين مي گردد که مقدار آن را ديتاشيت مي توانيد مشاهده کنيد. اگر نياز به گردش دوربين نداريد يک دوربين با لنز متغير براي شما انتخاب مناسبي است.

اما در صورت نياز به گردش دوربين و نظارت بر محيط و زوم روي سوژه ها دوربين هاي PTZ هايک ويژن اين امکان را براي شما فراهم مي آورند. يکي از قابليت هايي که در برخي از انواع دوربين هاي گردان هايک ويژن مي تواند شما را سورپرايز کند حرکت دوربين به صورت اتوماتيک و از راه است. لنز اين دوربين وريفوکال موتورايز است. در نظر داشته باشيد قيمت اين دوربين بالاتر از دوربين هاي معموليست. اگر اين ويژگي براي شما کاربردي ندارد، نيازي به پرداخت هزينه اضافي نيست.

هايک ويژن نصب دوربين مداربسته

آيا بهترين دوربين هايک ويژن گران ترين است

خير، دوربين گران قيمت لزوماً بهترين دوربين نيست. دوربيني که بيشترين امکانات را دارد نيز نمي تواند بهترين دوربين هايک ويژن براي همه محسوب شود. بلکه بهترين دوربين براي هر فرد، دوربيني است که بتواند با صرف هزينه مناسب نيازمندي هاي او را برطرف کند. دوربين هاي گران قيمت هايک ويژن ويژگي هاي خاصي دارند و با توجه به تکنولوژي هاي به کار رفته در آنها در کاربري هاي حرفه اي مورد استفاده قرار مي گيرند. همين موضوع موجب بالا بودن قيمت اين نوع از دوربين ها در برند هايک ويژن شده است. صرف هزينه بالا براي چنين دوربين هايي، در تمام کاربري ها منطقي نبوده و توجيه اقتصادي نيز ندارد. در واقع مي توانيد با توجه به نياز و هدف مورد نظر خود دوربيني از رده هاي قيمتي مناسب تر در برند هايک ويژن انتخاب کنيد.


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مشخصات فني ام وي ام 315

پنجشنبه 21 بهمن 1400
9:15
شلفین

مشخصات فني ام وي ام 315

315 يکي از قديمي ترين محصولات توليد شده توسط مديران خودرو است. نام اصلي اين خودرو چري فالوين 2 است که در سال 1388 به سبد محصولات چري اضافه شد و از سال 1391 با نام MV3 315 در ايران عرضه شد.

q2_lhl.jpg

مديران خودرو در سال 1394 نسخه ريستايل شده 315 را توليد و روانه بازار کرد.

در ابتدا در دو نسخه هاچ بک و سدان توليد مي شد، اما مدتي است که توليد مدل سدان آن متوقف شده و تنها به صورت هاچ بک به بازار عرضه مي شود. در سال هاي اول تهيه لوازم يدکي ام وي ام 315 کار ساده اي نبود اما اين روزها براحتي تمامي قطعات اين مدل در تهران و ساير شهرستانها در دسترس مي باشد و از اين بايت اصلا نگراني وجود ندارد. در ضمن فروشگاه ديجي کار تمامي قطعات مورد نياز مصرف کنندگان را بصورت مستقيم وارد کشور مي کند و ميتوانيد با قيمتي مناسب آن را تهيه کنيد.

طراحي بيروني

همانطور که گفته شد، 315 يکي از قديمي ترين محصولات چري است، بنابراين نبايد انتظار طراحي هاي مدرن شرکتي را داشت. با اين حال، پس از فيس ليفت 2012، طراحي اين سدان چيني مدرن تر از قبل شده است. در جريان اين فيس ليفت تغييرات عمده اي در نماي جلوي خودرو اعمال شد که شامل تغيير کامل در چراغ هاي جلو، جلوپنجره و سپر مي شود. با اين حال، در عقب، فقط گرافيک داخلي چراغ جلو و تغييرات جزئي سپر تغيير کرده است. همچنين از سال گذشته مديران خودرو مدل جديدي از اين خودرو را با نام 315 اسپرت روانه بازار کرده اند که در دو نسخه لوکس و عالي به بازار عرضه شده است. در نماي بيروني، اين مدل با روکش‌هاي پلاستيکي روي بدنه و سپرها، نرده‌هاي نقره‌اي زير سپرها و ريل‌هاي روي سقف تعبيه شده است که ظاهر خودرو را بهبود مي‌بخشد. به طور کلي UMV 315 طراحي خاص و هيجان انگيزي ندارد و مي توان آن را خودرويي با طراحي ساده و تا حدودي قديمي توصيف کرد که البته به لطف فيس ليفت و اضافه شدن آن نسبت به قبل بهتر شده است.

طراحي داخلي

قبل از فيس ليفت، ام وي ام 315 از يک پنل ابزار کاملا قديمي استفاده مي کرد، اما پس از فيس ليفت چري يک پانل ابزار کاملاً جديد را معرفي کرد که به طور قابل توجهي به روزتر و زيباتر از قبل است. با اين حال، کيفيت مواد داخلي ضعيف است و کل داشبورد و درها کاملاً از پلاستيک نامرغوب ساخته شده است که براي خودرويي با اين قيمت ناخوشايند است. همچنين 315 توسط چري با تريم داخلي دو رنگ عرضه مي شود که جلوه بهتري به کابين مي دهد اما مديران خودرو آن را با تريم داخلي مشکي عرضه مي کنند که خسته کننده است و کيفيت پايين را بيشتر نشان مي دهد. علاوه بر اين، فرمان فرم کاملاً قديمي و کسل کننده اي دارد که حتي از فرمان محصولات طبقه بندي نشده ايران خودرو مانند پژو پارس نيز قديمي تر به نظر مي رسد. اما در مدل اسپرت جديد يک صفحه نمايش لمسي هفت اينچي به خودرو اضافه شده است که يک امتياز مثبت محسوب مي شود.

لوازم يدکي ام وي ام در بازار تهران اين روزها بصورت عمده وجود دارد و براي مصرف کنندگان قابل دسترس مي باشد که ميتوان فقط با چند تلفن هر آنچه نياز هست را سفارش داده و در اسرع وقت تحويل بگيريد.

قواي محرکه

MVM 315 به يک موتور 1.5 ليتري 16 سوپاپ چهار سيلندر مجهز شده است که 107 اسب بخار قدرت و 140 نيوتن متر گشتاور توليد مي کند. بنابراين اين سدان چيني از نظر کارايي موتور دقيقاً همتراز موتور پژو TU5 است. قدرت موتور نيز توسط يک جعبه دنده پنج سرعته دستي تامين مي شود. اما در حالي که 315 روي کاغذ براي يک هاچ بک نسبتا کوچک مناسب به نظر مي رسد، اما در دنياي واقعي عملکرد خوبي ندارد و خودرو شتاب و کشش قابل قبولي را ارائه نمي دهد تا زماني که در 15 ثانيه شتاب صد در صد را به صفر برساند. و قطعا در اين شرايط اگر ماشين پر باشد بدتر است. در مقابل، نسخه پيش از فيس ليفت 315 از مشکل داغ شدن بيش از حد و عمر کم ديسک و صفحه نمايش رنج مي برد که به نظر مي رسد پس از فيس ليفت اين مشکل برطرف شده است.

مزايا و معايب

يکي از ايرادات بزرگ ام وي ام 315 بي کيفيت بودن آن به خصوص در فضاي داخلي است که براي خودرويي که قيمت آن بالاي پنجاه ميليون تومان است واقعا نااميد کننده است. اين مشکل با مراجعه به جدول گزارش کيفي خودروهاي توليد داخل نيز تاييد مي شود چرا که 315 تنها دو ستاره کيفي را از سازمان بازرسي کيفيت ايران دريافت کرده است. يکي ديگر از مشکلات اين خودرو که البته در اکثر خودروهاي چيني وجود دارد، افت قيمت بسيار زياد مدل هاي کارکرده و فروش سخت تر آن نسبت به محصولات ايران خودرو است که يک نقطه منفي بزرگ است. از ديگر نکات منفي اين سدان چيني مي توان به شتاب و کشش ضعيف و همچنين فرمان قديمي اشاره کرد. همچنين سيستم 315 A/C دستي است که در اين بازه قيمتي عجيب به نظر مي رسد.

ام وي ام 315 يک هاچ بک ساب کامپکت با طول کمي بيش از چهار متر است، اما با اين وجود از فضاي داخلي راحت و جادار بهره مي برد که از اين نظر نسبت به خودرويي مانند پژو 206 کاملا برتر است. واقعا بزرگ و مناسب براي ماشيني با اين سايز و در اين کلاس. از ديگر ويژگي هاي مثبت اين خودرو مي توان به سيستم تعليق نرم آن اشاره کرد که با توجه به کيفيت جاده ها و خيابان هاي کشورمان اهميتي دوچندان پيدا مي کند. البته اين سيستم تعليق نرم به حدي به هندلينگ خودرو لطمه زد که حرکت پايه خودرو در پيچ ها کاملا احساس مي شود اما با اين وجود چسبندگي 315 قابل قبول و پاسخگو است.

تجهيزات و رقبا

همانطور که گفته شد، ام وي ام 315 در نسخه جديد اسپرت از سال 2017 در دو مدل لوکس و عالي به بازار عرضه شده است، اما مدتي است که مديران خودرو فقط در بالاترين تيپ، يعني اکسلنت، 315 را عرضه مي کنند. خبري از انواع ديگر نيست بنابراين در اينجا به تجهيزات مدل اکسلنت اشاره مي کنيم که به اصطلاح مدل فول آپشن است و شامل تجهيزاتي مانند صفحه نمايش لمسي هفت اينچي، ناوبري، بلوتوث، کيت بدنه اسپرت، سيستم صوتي شش بلندگو، آينه و پنجره هاي برقي ، سنسور سرعت عقب، صندلي هاي چرمي، حاشيه آلومينيومي و مزيت دوربين معکوس. اما رقباي مستقيم اين خودرو رنو ساندرو و برليانس H320 هستند که هر دو خودروهاي محبوبي هستند ضمن اينکه دنا پلاس نيز مي تواند گزينه خوبي در اين رنج قيمتي باشد.

فروشگاه اينترنتي ديجي کار وارد کننده و تامين کننده تمامي قطعات بدنه، جلوبندي،موتوري و چراغ هاي انواع مدل هاي برند چري ( ام وي ام ) مي باشد که ميتوانيد فقط با يک تماس لوازم خود را در سراسر کشور تحويل بگيريد. فروشگاه ديجي در قلب بازار تهارن و در بورس لوازم يدکي فروشان قرار دارد که ميتوانيد با خيالي آسوده هرآنچه نياز داريد را تهيه کنيد، آدرس فروشگاه خيابان اميرکبير خيابان ملت کوچه ميرشريفي پاساژ آرمان خودرو طبقه اول پلاک76 و تلفن هاي فروشگاه 02136058442 و 02136055408 مي باشد.

منبع: پايگاه خبري نشان


برچسب ها: مشخصات , فنی , ام , وی , ام , 315 ,
[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شلفین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]